آیدی فیکسر

در کمال ناباوری اپل فروش آی مک پرو را متوقف می‌کند!

جمعه گذشته (۵ مارس/۱۵ اسفند) اپل تمام مدل‌های iMac Pro را از فروشگاه خود حذف کرده و تنها یک مدل با قیمت ۴۹۹۹$ باقی مانده که با عبارت “while supplies last” خبر از توقف فروش آی مک پرو می‌دهد! در ادامه با فراسیب همراه باشید…

آی مک پرو، کامپیوتر حرفه‌ای‌ها

آی‌مک پرو در سال ۲۰۱۷ با هدف ارائه کامپیوترهای all in one قدرتمند و سطح بالا برای مشتریانی که علاقمند به سری پردازنده‌های Intel Xeon هستند، معرفی شد. این کامپیوتر به جزء سیستم خنک کنندگی بسیار بهتر و آلومینیوم خاکستری-فضایی مورد استفاده در طراحی، با نسخه iMac تفاوتی ندارد.

با این حال هیچگاه مشخص نشد که آیا آی مک پرو فروش خوبی داشته یا خیر. این دستگاه جایگاه خوبی در بازار داشت اما سهم بیشتر توجه حرفه‌ای‌ها به این دستگاه پس از معرفی مدل ۲۰۱۹ مک پرو، از بین رفت. همچنین مدل‌های سطح بالای آی‌مک‌ها در بازدهی و عملکرد بهتر از آی‌مک پرو بوده‌اند.

توقف تولید آی‌مک پرو، اما چرا؟

در کمال ناباوری اپل فروش آی مک پرو را متوقف می‌کند!

در کمال ناباوری اپل فروش آی مک پرو را متوقف می‌کند!

اپل قصد دارد سری جدیدی از iMac را با پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی Apple Silicon معرفی کند. عملکرد و بازدهی چیپ M1X اپل (یا هر اسم دیگری) احتمالاً نیاز اپل برای جدا کردن خط تولید (به منظور تولید محصول پرو) را برطرف می‌کند. به سادگی می‌تواند فقط بین مدل‌های آی مک و سرعت پردازش رقابت ایجاد و از این رو خط تولید آی مک پرو را متوقف کند.

جمع بندی

محدودیت‌های تولید آی‌مک ۲۱.۵ اینچی نیز یک نشانه‌ایست که بزودی آی مک جدید معرفی خواهد شد. شایعه‌ها خبر از معرفی آی مک جدید با طراحی مجدد و باکس گونه، حاشیه‌های کمتر و شبیه به Apple Pro Display XDR می‌دهد. با این حال تاریخ دقیقی برای معرفی آی‌مک جدید مشخص نیست. بیشتر گزارشگران احتمال معرفی این محصول جدید را فصل تابستان و نزدیک به کنفرانس WWDC می‌دانند؛ اما احتمالاً حذف یکباره آی مک پروها احتمال معرفی را چند ماه زودتر نشان می‌دهد.

درهرصورت، این تصمیم اپل برای توقف تولید آی مک پرو ما را شوکه کرده است؛ اما بی‌صبرانه منتظر معرفی جایگزین این محصول هستیم. در نظر شما علاقمندان، غول بزرگ تکنولوژی این بار تصمیم به تولید چه محصول منحصر به فردی دارد؟

اشتراک گذاری این پست :

ثبت نام

وارد شوید