آیدی فیکسر

اپل موزیک چیست و چگونه اشتراک آنرا خریداری کنیم؟

سرویس‌های استریم موسیقی با قابلیت‌های زیبا، تجربه شنیدن موسیقی را برای همه علاقمندانش، دلنشین‌تر کرده است. داشتن میلیون‌ها موسیقی در گوشی هوشمند، لپ تاپ و یا حتی ساعت هوشمند، یکی از شیرین‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژی‌ست. طبق گفته اپل، آرشیو سرویس اپل موزیک با بیش از ۷۰ میلیون نسخه آهنگ بزرگترین آرشیو موسیقی جهان است. در اپل موزیک می‌توانید از رادیوهای Beats 1 و ایستگاه‌های سبک‌بندی شده و همچنین استریم موسیقی و یا دانلود آن لذت ببرید.

اپل موزیک با آهنگ‌هایی که در حال حاضر در آیکلود خود دارید، ادغام شده و شما همچنان می‌توانید به پلی‌لیست‌ها و موسیقی‌های قدیمی خود گوش کنید. در ادامه با فراسیب و سرویس استریم موسیقی اپل، همراه باشید…

قابلیت‌های منحصر به فرد اپل موزیک

تمام سرویس‌های استریم موسیقی، تفاوت‌هایی با هم دارند. تمرکز اپل در سرویس موسیقی خود بر روی سرپرستی انسان است. درحالیکه چندین الگوریتم کامپیوتری برای ساخت پلی‌لیست‌ها وجود دارد اما اکثر محتوای هایلایت شده در اپل موزیک توسط اشخاصی با عنوان Apple Music Editors انتخاب می‌شوند.

اپل مرتباً پلی‌لیست‌هایی منحصر به شما در بخش Listen Now پیشنهاد می‌کند. پلی‌لیست‌هایی با عنوان‌های “Favorites Mix”، “Chill Mix”، “Friends Mix” و “New Music Mix” در کنار دیگر پلی‌لیست‌هایی که روزانه بروزرسانی می‌شوند.

اپل موزیک

اپل موزیک

اپل موزیک همچنین برخی مواقع آلبوم‌ها، مستندها و موزیک ویدیوهایی اختصاصی منتشر می‌کند که در دیگر سرویس‌ها وجود ندارد و با این کار اشتراک اپل موزیک را با ارزش‌تر می‌کند. ایستگاه رادیویی ۲۴ ساعته Beats 1 یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این سرویس استریم موسیقی‌ست. این رادیو موسیقی‌هایی که توسط DJ ها و بعضاً خوانندگان متعددی انتخاب شده‌اند را پخش می‌کند.

ایستگاه رادیویی زنده

در نسخه ۱۳ آی او اس اپل از قابلیت پشتیبانی اپل موزیک از رادیوی زنده با بیش از ۱۰۰ هزار ایستگاه رادیویی در سراسر جهان، رونمایی کرد. می‌توانید از سیری برای پخش رادیوی مورد علاقتان کمک بخواهید.

اشتراک اپل موزیک شامل چه چیزهایی‌ست؟

  • دسترسی نامحدود به آرشیو موسیقی‌های اپل موزیک
  • پلی‌لیست‌های با الگوریتم شخصی‌سازی شده
  • پلی‌لیست‌های انتخاب شده توسط حرفه‌ای‌ها
  • پلی‌لیست بر اساس حال روحی شما
  • پلی‌لیست‌های ساخته شده توسط کاربران
  • رادیوی Beats 1
  • دسترسی به دیگر ایستگاه‌های رادیویی
  • دانلود و پخش بصورت آفلاین
  • ادغام آهنگ‌های قدیمی شما با اپل موزیک
  • همگام شدن تمام دستگاه‌های متصل به اپل موزیک شما
اپل موزیک چیست و چگونه اشتراک اپل موزیک داشته باشیم؟

اپل موزیک چیست و چگونه اشتراک اپل موزیک داشته باشیم؟

سازگاری اپل موزیک با دستگاه‌های هوشمند

اپل موزیک بر روی تمام دستگاه‌های شرکت اپل شامل آیفون (همراه با CarPlay)، آیپد، اپل واچ، اپل تی‌وی، مک (از طریق آیتونز) و هوم‌پاد.

همچنین با دستگاه‌های غیر اپلی هم سازگار است؛ پس نیازی نیست که حتماً دستگاه اپلی داشته باشید تا بتوانید اشتراک اپل موزیک داشته باشید. اپل موزیک بر روی کامپیوترهای شخصی با نسخه دسکتاپ iTunes، در اندروید با برنامه Apple Music، در دستگاه‌های Sonos و آمازون قابل استفاده است.

هزینه تهیه اشتراک اپل موزیک

برخلاف اسپاتیفای، اپل موزیک از اشتراک رایگان با شنیدن تبلیغات پشتیبانی نمی‌کند. از این رو حتماً باید اشتراک اپل موزیک تهیه کنید تا بتوانید از قابلیت‌های این سرویس استفاده کنید.

اشتراک ماهانه اپل موزیک ۹.۹۹$ است که برای دانش‌آموزان و دانشجویان با کاهش قیمت ماهانه ۴.۹۹$ محاسبه می‌شود.

در ایران، با توجه به عدم دسترسی به حساب بانکی مورد تایید از سوی اپل و گران بودن این هزینه برای کاربران ایرانی، فراسیب با هزینه کمتر و اضافه کردن شما به اشتراک فمیلی اپل موزیک امکان خرید اشتراک اپل موزیک ارزان را فراهم کرده است.

اشتراک اپل موزیک

اشتراک اپل موزیک

کیفیت پخش موسیقی در اپل موزیک

اپل از کیفیت ۲۵۶Kb/s AAC (Advanced Audio Coding) استفاده می‌کند. اسپاتیفای، بزرگترین رقیب اپل موزیک، از کیفیت ۳۲۰Kb/s Ogg Vorbis استفاده می‌کند. درست است که بر روی کاغذ اسپاتیفای از کیفیت بهتری پشتیبانی می‌کند اما در عمل و طبق مقایسه سایت معتبر CNET تفاوت بسیار زیادی بین این دو کیفیت وجود ندارد و یک گوش سالم توانایی تشخیص تفاوت آن دو را ندارد.

قانون کپی رایت محتوای دیجیتال

شما می‌توانید هر تعداد قطعه موسیقی را دانلود کرده و آفلاین گوش دهید؛ اما هنگامی که اشتراکتان به پایان برسد، دیگر به محتوای دانلود شده دسترسی نخواهید داشت. شبیه به دیگر سرویس‌های استریم محتوا.

در ضمن شما نمی‌توانید آهنگی را در جایی ذخیره کنید یا روی دیسک، رایت کنید و یا حتی به برنامه دیگری انتقال دهید.

جمع بندی

اپل موزیک، بزرگترین رقیب اسپاتیفای است که با قابلیت‌های منحصر به فردی مثل پخش موزیک ویدیو و ایستگاه رادیویی زنده، در دنیای استریم موسیقی فعالیت می‌کند. تهیه اشتراک اپل موزیک جدای از موارد فوق، بدلیل عدم نیاز به استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده ip انتخابی هوشمندانه است.

اگر اشتراک اپل موزیک دارید و یا درباره این سرویس کنجکاو هستید، مطلب ۱۸ نکته جالب و ترفند برای استفاده از اپل موزیک بهترین انتخاب است.

اشتراک گذاری این پست :

ثبت نام

وارد شوید