آیدی فیکسر

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس و چند نکته مهم

چند مدتی‌ست که سرویس گوگل ویس (Google Voice) یا شماره مجازی گوگل، بر سر زبان‌ها افتاده است. فراسیب علاوه بر ارائه این محصول به شما عزیزان، وظیفه خود دانسته تا آگاهی‌ها و نکات لازم پیرامون این محصول مجازی را به اطلاع برساند.

گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس شماره مجازی کشور آمریکا می‌باشد که کاملاً رایگان برای شهروندان این کشور ارائه شده است. دریافت تماس و پیام بصورت کلی رایگان است. ارسال پیام و تماس تلفنی به شماره‌های آمریکا رایگان و به دیگر کشورها، مشمول هزینه است.

گوگل ویس تاریخ انقضاء ندارد اما…

شرکت گوگل برای تشخیص کاربران فعال و حذف کاربران غیرفعال، بازه زمانی ۵ الی ۶ ماهه در نظر گرفته است. به این معنی که گوگل ویس تاریخ انقضاء ندارد اما اگر در این مدت از این سرویس استفاده‌ای نشود، گوگل حساب را حذف می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، هر سه ماه یکبار به یک شماره تصادفی آمریکایی، پیامک ارسال کنید. مفهوم بودن پیام و دریافت پیام از سوی گیرنده مهم نبوده و این کار مشمول هزینه نیست.

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

چرا از گوگل ویس در ایران استفاده کنیم؟

بدلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، کاربران ایرانی برای دسترسی به این سرویس‌ها، از گوگل ویس کمک می‌گیرند. با استفاده از این سرویس، شما یک شماره واقعی و ثبت شده در آمریکا را در اختیار دارید. می‌توانید به عنوان یک شماره صحیح در هر برنامه، سایت و خدمات اینترنتی‌ای و غیر اینترنتی استفاده کنید.

آیا استفاده از گوگل ویس مجاز/قانونی است؟

طبعیتاً استفاده از این سرویس در هر کشوری بجز ایالات متحده آمریکا (و استثنائاً کانادا)، ممنوع است. نگران نباشید، در صورت استفاده از این شماره، در ایران مجرم محسوب نمی‌شوید.

چگونه در گوگل ویس ثبت‌نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در این سرویس شما نیاز به یک حساب کاربری گوگل، آی‌پی آمریکا و شماره سیم‌کارت این کشور را دارید. پس اگر در ایران هستید نمی‌توانید شخصاً ثبت‌نام کنید و نیاز به تهیه این سرویس دارید.

محیط اپلیکیشن گوگل ویس

محیط اپلیکیشن گوگل ویس

آیا شماره گوگل ویس را به حساب گوگل خود منتقل کنیم؟

گفتیم که از لزومات ثبت‌نام در سرویس گوگل ویس، داشتن حساب کاربری گوگل است. تامین کنندگان و ارائه دهندگان این سرویس همچون فراسیب، با حساب‌های مختلف گوگل اقدام به ثبت‌نام می‌کنند. تغییر اطلاعات گوگل ویس از لحاظ امنیتی کاری منطقی‌ست اما به احتمال بسیار کم، تبعاتی هم دارد.

فراسیب به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی اطلاعات پیش فرض حساب گوگل ویس شما را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی نخواهد گذاشت.

درنظر داشته باشید که همانند سرویس‌های دیگری که برای کاربران ایرانی، محدودیت دارند؛ تمامی روش‌ها برای جلوگیری از شناسایی شما و غیرفعال شدن سرویس مورد نظر است اما تضمین صد در صدی وجود ندارد. در این بخش نیز ما به شرح احتمالات متفاوت می‌پردازیم.

هیچکدام از مشکلات زیر برای هیچ یک از کاربران اتفاق نیفتاده است. فراسیب در صورت مشاهده هرگونه مشکل جدید، این مقاله را بلافاصله بروز می‌کند.

  1. انتقال شماره به حساب گوگل شخصی: احتمال بسیار بسیار کمی وجود دارد که گوگل، شماره منتقل شده به حساب گوگل شما که یک کاربر ایرانی هستید را مسدود نماید. لازم به ذکر است که تاکنون در هیچ موارد انتقالی به حساب شخصی، مسدودی مشاهده نشده است.
  2. عدم انتقال و استفاده از اطلاعات پیش فرض خریداری شده: برخلاف باور جمعی، عدم انتقال شماره، مطمئن‌ترین راه نیست! گوگل نسبت به تعداد ایمیل‌های ساخته شده توسط یک نفر حساس بوده و در صورت مشکوک بودن، تمامی حساب‌های مرتبط به آن شخص را مسدود می‌کند. درهرصورت اگر تصمیم به عدم انتقال شماره مجازی را دارید، حتماً از ایمیلی که در اختیارتان قرار گرفته، استفاده کنید و حتی‌الامکان در شبکه‌های مجازی نیز وارد کنید تا حسابی معتبر و طبیعی شناخته شود.

فراسیب همیشه سعی بر ارائه بهترین، باکیفیت‌ترین و امن‌ترین سرویس‌ها را دارد. در این راستا، برای ساخت ایمیل‌های متعدد به منظور استفاده در گوگل ویس، تمامی اقدامات را دستی و با رعایت کلیه موارد امنیتی انجام می‌دهد.

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

آموزش استفاده از شماره مجازی گوگل ویس

نگرانی ساخت اپل آیدی و استفاده از گوگل ویس

از خرداد ماه سال ۹۹ شرکت اپل سیاست‌های ساخت و استفاده از اپل آیدی خود را تغییر داده است. از آن تاریخ، برای ساخت و استفاده از اپل آیدی نیاز به تایید دو مرحله‌ای و وارد کردن شماره‌ای معتبر دارید. اما شماره ایران در این سرویس اعتبار ندارد و کاربران بدلیل دائمی بودن گوگل ویس، از این سرویس استفاده می‌کنند.

نگرانی‌ای که وجود دارد، مسدود شدن شماره مجازی است! اما باید اعلام کنیم که تاکنون هیچ موردی مبنی بر مسدودی شماره مجازی گوگل و در نتیجه از بین رفتن اپل آیدی مشاهده نشده است.

درصورت از دسترس خارج شدن شماره گوگل ویس که در حساب اپل آیدی خود وارد کرده‌اید، تا زمان خارج (Sign out) نشدن از اپل آیدی، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اما در صورتیکه اجباراً نیاز به Sign out از یک دستگاه اپلی و وارد شدن دوباره به اپل آیدی را دارید، موارد زیر را به دقت مطالعه کنید:

  1. اگر دستگاه اپلی دیگری دارید که با همان اپل آیدی در آن وارد شده‌اید و در حال حاضر فعال است، در صورت خروج از اپل آیدی در دستگاه اول و نیاز و ورود مجدد به اپل آیدی (یا در همان دستگاه و یا در هر جای دیگری)، کد تاییدیه به دستگاه دوم شما که اپل آیدی آن فعال است، ارسال می‌شود. پس نگران نباشید.
  2. درصورتیکه فقط از یک محصول اپل استفاده می‌کنید و یا اپل آیدی‌ای که با شماره گوگل ویس مسدود شده ساخته شده است، فقط بر روی یک دستگاه فعال است؛ قبل از خروج از اپل آیدی، در قسمت تنظیمات اپل آیدی و از بخش Security شماره موبایل را به یک شماره جدید و فعال گوگل ویس تغییر دهید.
تایید دو مرحله ای اپل آیدی

تایید دو مرحله ای اپل آیدی

آیا می‌شود از شماره گوگل ویس برای ساخت حساب در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد؟

بله. اما در زمان ثبت‌نام و به کلی برای استفاده از آن سرویس‌ها مثل پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر، آی‌پی خود را به کشور آمریکا تغییر دهید و حتماً GPS دستگاه خود را خاموش کنید. این کار برای آن است که شبکه اجتماعی مورد نظر، متوجه متفاوت بودن آی‌پی شما و شماره تلفن ثبت شده، نشود.

نحوه انتقال شماره گوگل ویس به جیمیل شخصی

قبل از هرچیز، ابتدا آی‌پی خود را به کشور آمریکا تغییر داده و از طریق وبسایت whatismyipaddress.com از این تغییر مطمئن شوید.

  • قدم ۱: در مرورگر کامپیوتر، وارد جیمیل شخصی خود که قصد انتقال شماره را به آن دارید، شوید. اگر از قبل، مرورگر داخل حساب شما بوده به مرحله بعد بروید.

صفحه ورود جیمیل

  • قدم ۲: وارد صفحه ورود گوگل ویس شده و بر روی Continue کلیک کنید. با اینکار قوانین گوگل ویس را قبول می‌کنید.

تایید قوانین گوگل ویس

  • قدم ۳: گوشه بالا سمت راست، بر روی پروفایل خود کلیک کرده و گزینه Add another account را انتخاب کنید.

اضافه کردن جیمیل

  • قدم ۴: در این صفحه با اطلاعات یوزرنیم و پسورد حساب گوگل ویس خریداری شده، وارد شوید.

ورود به جیمیل

  • قدم ۵: در این صفحه بر روی Confirm your recovery email کلیک کنید.

مراحل ورود به گوگل ویس

  • قدم ۶: آدرس ایمیلی که با عنوان ایمیل ریکاوری به شما داده شده را در این بخش وارد کنید.

مراحل استفاده از گوگل ویس

  • قدم ۷: بر روی Confirm کلیک کنید.

استفاده از گوگل ویس

  • قدم ۸: در بالا سمت راست بر روی علامت چرخ دنده کلیک کنید.

مراحل انتقال شماره گوگل ویس

  • قدم ۹: بر روی Change کلیک کنید.

انتقال شماره مجازی گوگل ویس

  • قدم ۱۰: بر روی عبارت Transfer کلیک کنید.

منتقل کردن شماره گوگل ویس به جیمیل شخصی

  • قدم ۱۱: در این صفحه ایمیل خود را انتخاب کرده و بر روی Transfer کلیک کنید.

نحوه انتقال شماره گوگل ویس

  • قدم ۱۲: این صفحه با عبارت You’re almost finished به معنی موفقیت آمیز بودن پروسه است.

انتقال گوگل ویس به جیمیل خود

حال با استفاده از اپلیکیشن Google Voice می‌توانید از امکانات این سرویس استفاده کنید. فراموش نکنید که همیشه آی‌پی خود را به آمریکا تغییر داده و GPS خود را خاموش کنید.

جمع بندی

متاسفانه تحریم‌ها، ما کاربران ایرانی را مجبور به استفاده از اینگونه راه‌ها و سرویس‌ها کرده است. سرویس گوگل ویس این روزها بهترین راه حل برای ساخت اپل آیدی جدید است. در این مطلب سعی شده بهترین و دقیق‌ترین راه‌ها برای به حداقل رساندن خطرات مسدودی این سرویس آموزش داده شود. به امید آنکه شما علاقمندان و همراهان فراسیب، بهترین سرویس‌ها را در اختیار داشته باشید.

اگر سوالی دارید و یا مشکلی پیش آمده است، برای ما نظر بگذارید و یا با پشتیبانی در تماس باشید.

اشتراک گذاری این پست :

ثبت نام

وارد شوید